En udda värld

Går på stan, där går han, han som alla pratar om. Tjejer vänder sig om och fnissar, killar tittar långt efter honom fulla av avund. Han sträcker på sig lite extra, han vet om varenda blick han får och han njuter av det. Priset han har betalt för att nå dit är inget man pratar om, men det är dit folk vill, till den åtråvärda toppen..
,
Det var detta fenomenet som gjorde mig fascinerad av krogvärlden när jag för första gången upplevde det på Kullagatan för några år sedan. Det var figurer som domnierade den här staden som nu sällan syns i denna värld längre. 
 
Jag bestämde mig att jag skulle nå toppen, jag hade en lång väg och gå och väldigt få kontakter inom denna värld så jag visste det skulle ta tid. Allt flöt på lätt i början, man insåg rätt fort vilka som var bra att känna och vilka som man skulle undvika. Hur man skulle bete sig och vad man skulle säga. Det är lite som en hemligförening kan jag tänka mig, det finns vissa kriterier som du ska uppnå för att passa in..
 
Jag hade tur, lärde känna rätt folk. Halka in på bananskal lite här och där men allt gick enligt planen. Jag inser nu i efterhand att där förmodligen är folk man har trampat på, utnyttjat för stunden för att ta steget förbi dem till nästa nivå. Lättast att förklara hur strukturen ser ut är att ni målar upp allt som en pyramid, där varje våning rymmer mindre och mindre människor. Problemet med en pyramid är att det inte finns så mycket plats på toppen, så när du väl kommit dit så vill alla som är under dig knuffan undan dig, ja till och med de som du delar toppen med. 
 
För du kan aldirg känna dig säker, vänner ska du sällan tro du har, för när det blåser kallt så är ingen där för att värma dig, så klä dig varmt. Du blir formad för att passa in och dina värderingar kan bli helt förvrängda, saker som du vet är så förbannat fel kan kännas rätt just där och då. Du kan klara dig länge på toppen genom att vara dum i huvudet, bete dig som en idiot och förakta andra människor. 
 
Jag lärde mig efter ett tag att jag inte hade det i mig, jag hade inte psyket för att kunna stå där uppe, men framförallt så hade jag inte den brist på empati som krävs. Jag vill inte sätta mig på någon hög häst här men jag är för snäll helt enkelt, försöker jag vara elak så mår jag dålig i flera dagar efteråt, jag har försökt spela hjärtlös men mitt hjärta klarar inte av det. 
 
Så tro aldrig att jag är dryg eller fösöker spela något för jag är inte sådan, jag försöker alltid se det bästa hos människor och jag hoppas jag får den chansen tillbaka. Syrliga saker säger jag bara till människor jag tycker om och som jag själv anser bör klara av det. När ni tycker jag beter mig illa eller som ett svin så säg till mig skäll på mig och få mig att vakna. 
 
Och priset man får betala för att komma till toppen är inte värt det, det finns alltid två sidor av ett mynt det enda problemet är att just detta mynt har en baksida som är dubbelt så stor som framsidan, tänkt på det mina vänner..Och till er som anser att jag betett mig illa mot er ber jag om ursäkt, oavsett av vilken anledning ni känner att jag har fått er att må sämre så ska ni veta att jag är ledsen!
 
Men om ni vill så vill jag, vi glömmer allt här och nu och börjar om.. Livet är fantastiskt glöm inte det! :D
 
 
Ta hand om er!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0