En sekund, ett ögonblick

Det är allt vad som krävs innan hela världen kan rasera för dig, en sekund ett ögonblick där någon inte är tillräckligt uppmärksam eller kanske till och med du själv. Det kan vara skillnaden mellan liv och död, det blir väl aldrig så påtagligt som nu när snön faller och halkan slår på. 
 
Det skedde en stor olycka idag och tankarna går självklart till de som blivit drabbade men man inser att man kanske inte ska ta allt förgivet..
 
För det är en sekund ett ögonblick som krävs, så snälla ni var försiktiga där ute. Det finns inget som är så viktigt att hinna till så ni ska behöva riskera era egna liv... Det gäller att prioritera och snälla gör det rätt..
 
---
Det är en svår dag och säga hur mycket man uppskattar snön men så är fallet, det lyser upp en annars ganska grå miljö som omringar oss nu. Det är fantastiskt när solen kommer fram och det sprider ett ljus som får en att bli så mycket piggare... Allt detta blir ju självklart ett moment22 idag men man måste försöka hålla sig positiv..
 
---
Spelat badminton idag, gick inte bra alls. Det är extra störigt när man fick för sig att man börjat komma in i det, så får man sig en sån käftsmäll tillbaka.. Men det är bara att ge sig upp på hästen igen, det kommer fler tillfällen och det är väl då jag får försöka prestera..
 
---
Kan inte klaga så mycket på livet just nu, allt flyter på och för varje dag som går så närmar sig sommaren ju. Jag är en sommarmänniska har jag kommit fram till nu på senaste tiden. Jag kommer ihåg när man var liten och man längtade efter första snön, på något sätt tog man sommaren förgivet men vintern var något som inte var lika självklart..
 
Nu är verken sommar eller vinter något man kan räkna med så då gör det lite extra ont i mitt hjärta när de här riktigt underbara somrarna uteblir.. Jag kommer ihåg många av dem från min barndom, den underbara doften av varm asfalt som spred sig, eller när solen börjar stråla efter ett sommarregn och det doftar sådär gott som det nog bara kan göra på sommaren i skåne..
 
Man kunde vara ute länge på natten och det blev aldrig riktigt kallt, det var solperioder på veckor och månader i rad.. Det kanske bara är inbillning eller en längtan till något man saknar men det känns som sommaren var så mycket bättre då..
 
Jag vet inte, men det jag vet är att man behöver ordentlig sommar för att må bra, för att orka gå runt hela året.. Man laddas på likt en blomma som får klorofyl..För att orka de gråa dagarna, de dagar livet kanske inte känns så lätt...
 
---
Har städat och slängt in sista tvätten nu, så känner mig rätt så duktig.. Inga planer för kvällen, men hoppas att bästa orkar umgås lite ikväll.. Hade varit underbart.. 
 
---
Och mina vänner, ta aldrig något förgivet, berätta för människorna ni tycker om vad ni känner, för att kunna vinna måste man vara beredd att förlora.. Och uppskatta dig själv, du är så mycket bättre än vad du tror!

Kommentarer
Postat av: Mickies

Så bra!!

2013-01-15 @ 17:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0