Life is life

Livet rullar på, det går faktiskt rätt bra just nu. Trivs otroligt bra med allt livet har att erbjuda, det infinner sig ett lugn då och då, man kanske blir äldre, man känner igen sitautioner och man har med sig tillräckligt med erfarenhet för att veta hur de ska tacklas. Både på gott och ont ..
 
---
Helsingborg sluter sig som en snäcka innan vattnet porlar in, det är som en hel stad i ett sammarbete med sina invånare bestämmer sig för att gå i ide. Vi lever hela året klagandes och gnällandes på ett klimat vi inte står ut med , vi blickar mot 3 månader som får en att orka, som får en att ta sig upp varje morgon för att man vet att snart är de där. Alla dessa underbara sommarkvällar som oftast tillbringas med det bästa i livet. Men hur länge orkar man , hur många dagar behöver en människa per år av denna glädje för att klara att fortsätta ta sig upp varje morgon. Jag vet faktiskt inte men det känns som vi får färre och färre och om inte sommaren börjar levera snart igen så kommer livet kännas som ett ständigt mörker..
 
---
Fast sanningen är att när du väl får dessa underbara kvällar ihop med de människor som får dig att må bäst i livet , då laddar du upp dina batterier fortare än vad man kan ana .. 
 
---
Om jag ska börja blogga igen ? Vet faktiskt inte, kommer inte läggas ut länkar , kommer inte berätta det för någon. Är det så att någon fortfarande väljer att kika in här så är det självklart kul, jag känner bara att jag behöver skriva av mig, jag har ett behov att få uttryck för mina tankar, både stora och små.
 
---
Hur sommaren var , Sillen öppnade och dominerade hela stan, Hampan är alltid hampan och många glada timmar spenderades där , Vikingstrand blev min flykt i sommar och fick mig och Allerum att komma varandra än närmare, vem hade kunnat tro det första gången vi sågs, när jag var livrädd för denna kvinna..
 
---
Helsingborg fullkomligt exploderar just nu , det är nypremiärer och nyöppningar lite överallt. Vet inte hur allt ska överleva eller hur det kommer att sluta , känns som folk dricker mindre och mindre. Söndag-Torsdag framstår Helsingborg som en spökstad. Varför vill ni inte gå ut längre , är det ni som är tråkiga eller är det Helsingborg ?
 
---
Se inte detta som en comeback , se det som ett meningslöst skrivande för en människa som har för mycket ord som inte får komma ut .. Mina facebook vänner ska inte behöva stå ut med mina status uppdateringar dag ut och dag in. Se detta som rilltonbook, ett facebook fast bara med rillton..
 
---
Ängelholm är en trevlig stad , men det har jag ju alltid tyckt ;)
 
---
Och alla ni som fortfarande minns och berömmer för rillton, ni ska veta att det värmer och hade jag bara kunnat så hade bloggen haft samma syfte än. Men för min egen och för andras skull så låter vi bli.. Men vi får se vart allt slutar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0