Jag talar ut!

Det finns mycket att säga och det finns mycket att förklara , ja jag har gjort en hel del korkade saker och jag har fått ta mycket skit för det med all rätt. Jag försöker absolut inte få sympatier eller någon sorts empati av er, jag vill bara att ni ska förstå att alla gör vi saker av olika anledningar.
 
Både på gott och ont men det finns alltid en anledning till valet och det är väldigt lätt att kritisera val när man inte vet bakgrunden bakom det. Det har även jag gjort och så kommer det väl alltid vara, jag fick betala ett högt pris men som tur är så finns det alltid folk som försöker att förstå som tror på att alla människor kan bli bättre. Jag har haft en jävla tur i mitt liv och har alltid haft folk som stått vid min sida oavsett hur jag betett mig och visst jag ångrar saker jag gjorde men kan inte få dem ogjorda .
 
Jag kan inte säga att jag inte ångrar det men samtidigt har jag fått möjligheten att träffa massa nya fantastiska människor , jag har fått uppleva en massa och jag har lärt känna folk som jag förmodligen kommer umgås med resten av livet, finns inget ont som inte har något gott med sig brukar det heta och i just i mitt fall stämmer det. Så tack bowlaren och ni andra för att ni hjälpte mig upp när jag hade glömt bort hur man reste sig !
 
---
Detta kommer inte bli någon böleblogg så ni kan sluta vara oroliga, det var bara något jag behövde skriva av mig och till tonerna av Cornelis så blir men lätt lite sentimental , men har börjat lyssna lite på honom nu efter ett tips av en rätt så trevlig tjej...
 
---
Mina tankar om Helsingborgs nya pubar ? 
 
Vi kan börja med Bikten, som ligger vid Maria kyrkan som ni säkert alla vet , innekillar i baren och en pånyttfödd TT som styr och ställer. Jag kan inte säga att jag vet att detta är tanken med stället, men med tanke på utformning så tror jag att tanken är att det ska vara ett volymställe ,folk ska komma beställa en grogg , nån shot för att sen bege sig vidare mot nattklubbarna. Jag kan ju säga att deras position gör det till ett klockrent koncept om det nu är det som är konceptet dvs.. hahaha
 
Headless swan är lite en annan typ av ställe, som ett stort vardagsrum, som hemmafesten du alltid ville vara på. Jag vill gärna inte ösa med superlativ men det är svårt att låta bli, det är kanske många som tror att jag försöker fjäska att jag gör det för att höja andras egon så att dem tycker mer om mig.
 
Helt ärligt så kunde jag inte brytt mig mindre men jag anser att om man göra något bra så är det skönt att få höra det , för alla andra är så jävla snabba på att berätta när folk gör något dåligt. Fast en sak är säker att om ni vill uppleva något annorlunda, på ett bra sätt , något man gärna vill förklara men inte kan sätta fingret på då är Headless ert ställe, inte sedan Zoobars glansdagar har vi fått uppleva något liknande
 
Urban får jag helt ärligt säga att jag besökt alldeles för få gånger för att kunna säga något om..
 
 ---
Jag och Lejonmanen tog ett gemensamt beslut om att jag skulle ta en paus från Cardan, det var av flera olika anledningar och egentligen inget som berör er. Kan väl säga att det fanns lite delade meningar om åt vilket håll vi skulle gå, jag säger inte att vi var ovänner utan vi hade bara lite olika tankar.
 
Dessa har nu samlats och vi har väl samma tänk, sen med lite distans till det hela så känns det mycket bättre och jag saknar mina grabbar på Cardan, vi är ju trots allt en familj. Därför blir det nu en comeback den 23 november och jag hoppas att jag ser er där. Om det blir mer än en gång får väl tiden utvisa men vi börjar där !
 
---
Vet inte hur jag ska göra med bloggen, om ni vill läsa den och vad ni vill läsa isf ? Vad ska jag skriva om och hur ofta ? Men jag har saknat det och jag hoppas ni har gjort detsamma .. 
 
---
Magnus Uggla med sina pappa låt i "så mycket bättre" kan inte lämnat någon oberörd ..
 
---
Darins apa är en låt man hatar att man älskar 
 
---
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-sw8YMpO7sk
 
Denna filmen spelade Polly och Pontus in på Wonderland för lite mer än en vecka sen, fantastisk är den och man blir väldigt glad över att se den . Helsingborg när det är som bäst kanske och kvällar när man är med människor som gör en glad , bättre än så blir det inte ..
 
---
Polly ja, henne hittar ni på  www.paulinenovac.se värt en titt!!
 
---
Vi hörs , detta inlägg är dedikerat till min dotter ! ;)
 
---
Och gå inte alltid där och titta mot trätopparna, för ibland kan det du vill ha finnas precis framför dig !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0