Thailand

Ja nu kommer många påstå att jag är en bitter människa för att jag måste vara hemma i kalla Sverige medans ni glider runt på stränder och lever livet i Thailand , det kan jag köpa för det stämmer delvis men så här går mina tankar:

Ni är inte Kristina från utvandrarna för att ni åker till Thailand i 3 veckor med er fjällräven ryggsäck och tror ni ska uppleva världen,för ni sitter där i förstaklass med Thai Air och kommer fram utan mellan landingar och allt bagage. Det är fan mer utmaning att åka pågatåg mellan Teckomantorp och Lund. Men det är inte det vi ska fokusera på just nu..


För jag vill gärna tro att ni åker iväg för att ni behöver vila upp er , kanske komma ifrån verkligheten ett tag , slippa tristessen i vardagen. Ifall ni svarar ja på dessa påstående kan ni då bara ge mig svaret på min fråga: Om det är Sverige och oss här hemma ni vill undvika måste ni posta varenda grej ni gör , checka in på varenda ställe och lite retsamt lägga upp bilder från när ni dricker er Singha på vita sandstränder ?


Eller ni kanske bara är onda människor som vill trycka ner oss ännu mer ?

I så fall är det ni som ska ha tack och här kommer min synvinkel på erat beteende.


Ni är inte direkt Christopher Columbus för ni tar en liten båt ut till Phi phi för att fira full moon med 4000 andra svenskar , ni är ungefär lika spännande som stekt fläsk med löksås.
Ni är inga pionjärer för att ni "vågar" äta thaimat från ett matstånd på gatan för att sen ligga magsjuka i 11 dagar av era 14.
Ni kan kalla mig cynisk men det finns ingen ping-pong show i världen som kan mäta sig med det spektakel som uppstår utanför Helsingborgs nattklubbar kl 0530 en söndagmorgon ..
Men har ni det så bra i Thailand och ladda gärna upp fler bilder men kom inte och klaga till mig när Karma kommer sköljande som en våg över er !

P.S Killen som har skrivit brevet har ingenting med bloggen att göra D.s

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack som fan för att du börjat blogga igen, fenomenalt!

Numera är jag småbarnsmamma och funderar ofta på hur man orkar vara ute till 6 på kvisten, då går jag ju upp! Men attans jag minns det som igår, de där spektaklen som utspelade sig nånstans mellan cardinal & kebaben. Alla dessa fantastiska minnen ;)

2012-02-07 @ 00:41:56
Postat av: Rillton

Tack, vet inte om jag känner dig men blir alltid lika glad när folk hittar till bloggen och lämnar fina ord .. Så Tack igen :D

2012-02-07 @ 00:46:29
URL: http://rillton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0