Karl Pilkington

Ja nu vet ju inte jag hur bekanta ni är med Karl men det är han som är "idioten" i en "idiot på resa". Han kanske är mest känd som radioproducent åt Ricky Gervais och Stephen Merchant under många år .

Men det kan kvitta just nu, för jag vill påstå att vår värld i dag är på väg att bli ett "Karl Pilkington universum" och med det menar jag att folk bara läser överskrifter , ingresser , kanske till och med bara kollar wikipedia eller i värsta fall bara en status eller en tweet. Alla form av källkritik har slutat upphöra , för allt som står på internet är sant.


Internet har självklart sina fördelar med snabbt informations utbyte , tillgänglighet osv. Men vi får inte sluta tänka mina vänner, det är en av de saker som skiljer oss från resten av djurriket. Så gör mig tjänsten att nästa gång ni bildar er en uppfattning så försök lägga ner några minuter på att kolla upp olika vinklar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0