Livet!

Det sägs att alla föds med en talang här i livet, en viss egenskap som är tilldelad dig för att du ska kunna tillföra den här världen det där lilla extra. Vissa går förmodligen genom livet utan att inse vad just deras talang är, andra kanske vet om den men aldrig vågar förverkliga den, vissa kanske har denna talang och vet om det men skiter bara i att unyttja den. I vilket fall så tror jag att vi alla har något vi är bäst på och min talang har alla alltid sagt är att skriva. 
 
Svenska lärare har ansett att jag borde bli författare, jag fick folk att följa den här bloggen och jag får hoppas att det är för att jag skriver på ett sätt som folk gillar att läsa. Jag har aldrig behövt träna på att skriva utan orden bara kommer till mig, saker som kanske tar flera timmar för andra kan jag lösa på bara par minuter, det är förmodligen därför jag aldrig själv ansett mig som särskillt duktig på det jag gör.
 
Mitt mål är att skriva en bok, om vad vet jag inte men jag ska lösa det. Det kanske inte blir någon succé den kanske aldrig ens blir publicerad men i vilket fall så vet jag att jag har försökt och jag har prövat att förverkliga det jag tror är min talang och det är mer än vad många andra kan påstå..
 
---
Pappa lärde mig alltid att man ska vara snäll och tro på andra människor till motsatsen är bevisad och jag levde efter det mottot i många år och min far kanske inte behövde gå genom samma saker som jag har behövt men det är ett väldigt nobelt sätt att leva på men inte så realistiskt i dagens samhälle. 
 
Nästan alla tjejer jag träffat eller varit intresserad av har gjort mig besviken på något sätt, via en lögn eller via otrohet. Det kan ha berott på att jag varit naiv eller helt enkelt trott på det goda och ärliga hos alla människor men detta har i vilket fall blivit slutsatsen av det hela. , 
 
Att förklara vad som händer med en människa som blir utsatt för detta är inte lätt, men man kan säga att man slipas men blir bara tunnare och tunnare och till slut finns bara en hård yta kvar. Översatt till människoprat en så hård yta som har egenskapen att du bara litar på dig själv. Du vill ge andra människor en ärlig chans men det är svårt, allt ligger och cirkulerar i bakhuvudet och tillslut blir du nästan paranoid. 
 
Det finns två människor som nästan förstörde mig och jag kommer aldrig förlåta er, att säga att ni krossa mitt hjärta är enkelt men ni förstörde min tilltro till andra människor och det är värre. Och tanken på att ni kan vara dem som förstör något som är påväg att hända mellan mig och bland det bästa jag vet är något jag inte kommer låta ske. 
 
Jag ska bara släppa er och allt ni orsakat och gå vidare. bli starkare och mer lycklig än vad ni någonsin hade kunnat göra mig..
 
---
Jag har träffat lösningen och hon är fantastisk och det hon gör i mitt liv trodde jag aldrig skulle kunna ske.. Allt med henne är bra och det känns som att hon är den perfekta pusselbiten i mitt liv och då menar jag med allt.. Gillar hennes familj, vänner osv och jag tror hon är kompatibel med min familj dessutom och det är inte det lättaste att hitta.. Jag är ingen enkel människa att umgås med men jag lovar att det kommer vara värt det .. :D
---
Hade den bästa julen på länge och det var inte så mycket ångest som det brukar vara
 
---
Comeback på cardan hade jag i helgen och det var kul, men inser att det är ett jävla jobb som ligger bakom och man tappar fort.. Men till alla er som gör detta dag in och dag ut ni är grymma och förtjänar mycket mer credd än vad ni får !
 
---
Det är intressant vad livet har att erbjuda, hur ens perspektiv kan förändras vad som är viktigt i livet.
 
---
Vet inte riktigt vad jag vill med detta blogginlägg jag behövde nog bara skriva av mig och behöver nog lite feedback så för engångs skull hjälp mig och var seriösa..
 
---
Folk snackar mycket i den här staden det är sen gammalt men jag kan inte låta bli att älska Helsingborg och man vet alltid vad man får iaf.. 
 
---
Men ni kan inte förstöra mig igen det har jag lovat mig själv.. Jag kommer ut som en 2.0 version av rillton och den här kommer vara så mycket bättre och gör er själva tjänsten att ha som nyårslöften att, kolla båda sidor innan ni pratar, se er själva i spegeln innan ni dömmer någon annan men framförallt se till att ha kul och njut av folks framgång istället för att gotta er i deras nederlag det kommer få dig och alla andra att må jävla mycket bättre.. !!
 
---
Kärlek och 2013 är vårt år!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hoppas på att få träffa den perfekta pusselbiten i dit liv snart kram din storasyster

2012-12-30 @ 20:56:49
Postat av: vårlök

Jag hade ju inte riktigt kopplat när jag träffade er på stan men FYFARAO vad glad jag är för er skull. Bara så ni vet:)

2012-12-30 @ 21:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0