En helt vanlig helg!

Jaha då var denna helgen över och det blev en bra helg till slut ändå, en lite udda helg men trevlig..

---

Fredagen började med jobb på hallen ju, slutade lite tidigare då jag jobbade i restaurangen så kunde bowla lite efter jobb med trevliga människor. Vi hade en liten tävling där förloraren fick bjuda på shots och en hel del shots blev det. Kvällen fortsatte i stan närmare bestämt på Headless, allsången var extrem och vi fortsatte vidare till Lila och sen Cardan. Hade otroligt roligt och jag njöt något oerhört av denna kväll. Var längesen jag hade så kul när jag var ute och allt var väldigt lyckat.

När jag stod där på Lila och tänkte på hur roligt jag hade det och hur bra jag mådde så insåg jag att det var en människa förtjänst, och människan ifråga var inte ens med. Det är då man inser vilken inverkan vissa har på en.

---
Lördagen började med ett samtal från Mr.IT där han hade funderingar på hur han tagit sig hem, eller ja funderingar och funderingar han hade faktiskt inte en aning och ville nog gärna att jag skulle kunna hjälpa honom att lägga det pussel som kallas för hans fredag. Jag var väl inte till jätte mycket hjälp då slutet var rätt suddigt även här, det enda vi var överens om var att vi hade haft fantastiskt trevligt.

---
Lördagen fortsatte med jobb och det var väl inte med de snabbaste stegen man tog sig fram, jag var otroligt bakfull, blir inte ofta bakfull men nu var det svettningar , skakningar osv. En rätt obehaglig känsla som borde få en att ifrågasätta sitt levnads sätt men nej, för så fort man mår bra igen så kommer guldfisk minnet och man kan tänka sig att hitta på något igen.
---
Blev en liten aw på hampan i lördags och en snabbis inom GC, men gick hem i tid för söndagen skulle tillbringas med mamma, pappa och mormor och ett julbord uppe på Hovs hallar. Ville inte vara bakfull så att man kunde njuta så mycket som möjligt av deras mat.
---
Vaknade upp igår med rätt så stora förväntningar på dagen, Bästa skulle följa med och äta julbord med familjen. Tyvärr så kom en del saker ivägen och jag tycker så synd om henne att hon ska behöva ha det så här.

Stark som få är hon och att hon orkar kriga sig igenom detta imponerar kraftigt.
---
Mamma och pappa kom och hämtade mig vid 12 och sedan körde vi och hämta mormor, vädret var ju sådär att köra i men vi lyckades ta oss upp. Vi var där även förra året så visste att maten är grym där uppe och så även detta året, trevlig service och helt underbar miljö gör det till ett av de trevligaste julborden jag vet.
---
Älskar att umgås med mormor, hon är bland de smartaste människor jag känner och är väldigt allmänbildad fortfarande. Hon hänger med och försöker vara så up to date som möjligt alltid. Det är imponerande för en kvinna i hennes ålder och det gör henne till en grym förebild.
---
Kärlek har ju blivit ett tema för denna blogg för tillfället och det är något vackert i den kärlek framför allt våra mor och farföräldrar hade, pessimisterna kallar det för att de inte visste bättre optimisterna tror att de valde att inte ge upp så lätt och att det var kärleken till varandra som gjorde att de lyckades hålla ihop i alla år.

Jag tror på en kombination, men att påstå att det inte var kärleken som höll ihop dem är bara absurt. De älskade varandra och gjorde allt för varandra och det är oftast väldigt vackert och sitta och lyssna på deras historier. Min morfar lämnade oss för 4 år sen och mormor berättade att den 12e december hade de varit gifta i 59 år om han levt och förlovade i 60.

De fick alltså 55 år ihop som gifta och det får mig att vilja tro på att kärleken är på riktigt. Jag vet hur min morfar kunde titta på mormor efter alla år och det var lycka i hans ögon och jag vet hur mormor fortfarande efter alla år kunde skratta så att hon nästan grät åt morfar. Det är något väldigt fint och det måste vara fruktansvärt när ens livskamrat lämnar in lite för tidigt.
---
När mormor igår berättade om hur illa hon tycker den här julklappshetsen har blivit, när hon berättade om när hon och hennes syster var små. När man inte önska sig något man blev mest glad om man fick en julklapp och den uppriktiga glädje man kunde känna att där blev något över så att deras pappa köpte varsin julklapp till dem, den glädjen är borta i de flesta hem och det hela har gått över till en pryljakt. Det är synd för alla har glömt det viktiga med julen, att få umgås med människor man älskar och visa varandra uppskattning, uppskattning som kan visa på fler sätt än med massa presenter. Glöm inte det !
---
Går på jobbeveckan idag och är ledig nästa gång på söndag, inte ofta jag jobbar så mycket men ska bli rätt skönt. Man vet liksom vad man ska göra med sina dagar, det är aldrig att underskatta.
---
På onsdag så håller vi alla tummarna, för att vi kommer att gå mot en ljusare framtid. Nästa år kommer bli det bästa och efter det kommer det bara bli bättre.
---
Ska försöka att hålla bloggen igång, men lovar inget ! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0