Idioti

Jag lovade mig själv, jag tror det var i mitten av förra sommaren. Det var i samband med att bilden som följer här nedanför togs iaf.. Att jag aldrig mer skulle utsätta mig för fara bara för nöjets skull, denna bild togs precis innan jag för första gången skulle upp i gungan på Lisseberg. Ja en karusell, inget man kommer skriva några böcker om direkt men rädsla har nog aldrig fångats bättre på bild än den man ser i mina ögon just där och då
 
---
Det är så det ser ut när en liten man fångad i en stor mans kropp ska försöka vara lite tuff..
 
---
Men det är inte Lisseberg och min pinsamma rädsla för karuseller som alla andra älskar detta inlägg ska handla om, dessutom vill jag påstå att barn inte kan vara rädda för karauseller för att de har inte hunnit lära sig uppskatta livet än och förstår inte att sätta sig i en sådan farkost kan leda till döden.. Så man kan väl säga att deras glädje baseras på okunskap om att döden bara står och väntar på dem...
 
---
Nej detta inlägg ska handla om att jag har gått med på att rida på söndag, ja alltså på en häst, en riktig sådan, ni vet en sådan som gillar morötter och grejer. Ja vissa av er kanske skulle kalla det för en frukt, men det är en riktigt frukt isf, inte en sådan i plast. Jag vill kalla det den förbjudna frukten för det är egenligen ingen som borde ha med den att göra än mindre sitta på den.. 
 
Jag har ju som sagt kommit fram till att jag och fara inte går så bra ihop, det har ju aldrig hänt något men enligt alla sannolikhets beräkningar så borde det ju vara så att ju fler gånger man utsätter sig för fara ju större är chansen att något händer, visst? 
 
Nu vill inte jag vara negaiv eller så och jag tror inte att de här frukterna kan genera i några olyckor för då hade de aldrig släppt upp oss på dem, men dem är ganska stora och jag kan inte tänka mig något mer patetiskt än att en lite för stor man på en lite för liten häst, med en otroligt ful hjälm sitter och gråter av rädsla. Det kan jag faktiskt inte, men det kommer nog gå bra ska ni se och jag lovar bildbevis oavsett hur det här slutar..
 
---
Det kommer i vilket fall garanterat sluta i många skratt och skratt ska ju förlänga livet påstår dem, och isf så är detta ju en ren win win situation.. 
 
---
Nu får ni ju inte sitta där hemma och tro att det är jag som är rädd för en massa frukter, haha nene, det var en vän som bad mig skriva om detta. Ni vet "som vanligt är det inte killen i bloggen som skrivit brevet", så som det alltid har varit.. Jag är mest orolig för honom, för han är väldigt rädd för frukter och det tycker jag inte han ska behöva skämmas för, det var därför jag valde att berätta om hans problem...
 
Jag älskar frukt, senast idag åt jag ett äpple, nej jag tänker inte äta hästen om ni tror det jag är inte störd i huvudet jag ville mest bara berätta att jag och frukter har ett långt förflutet och än så länge har aldrig en frukt svikit mig.. Eller jo jag fick en dålig kiwi en gång, men vafan alla har vi väl dåliga dagar så jag känner att jag och frukterna har lämnat det bakom oss..
 
---
Känns som jag tappade tråden lite, det jag ville ha sagt var att vi ska rida på hästar på söndag, och ni kommer att få se bilder på det, och att min kompis är lite rädd och jag gör allt vad jag kan för att hjälpa honom.. 
 
---
Oavsett vad ha det gött!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0