Sjukhus

Har aldrig gillat sjukhus, vet inte varför men antar för att det är förenat med så mycket smärta. Jag har aldrig spenderat mycket tid där personligen pga sjukdom men det har alltid funnits en aura runt sjukhus som aldrig varit något för mig. 
 
När man spenderar lite tid på sjukhus så blir man imponerad över hur personalen orkar, hur man kan dedikera sitt liv åt att hjälpa andra, det är inte bara rörande utan otroligt fint. Det är en väldig surrealistisk värld på sjukhus, steget mellan hopp och förtvivlan är nog aldrig mindre..
 
För sanningen är ju att samtidigt som folk lämnar vår värld och väldigt ofta en gråtande eller kanske till och med krossad familj bakom sig, så kommer där nya människor som tillför så mycket glädje och hopp för en annan. Det finns nog inga andra ställen på vår planet där två så skilda världar kan mötas..
 
---
Att se folk man tycker om väldigt mycket ha ont är väldigt jobbigt, att se smärtan i deras ögon samtidigt som dem försöker vara starka är inte enklare. Man försöker vara där, hålla handen, vara stödet, men man känner att man inte räcker till för smärtan försvinner ju inte.. Det kvittar vad man säger eller gör så är lidandet fortfarande kvar och man känner sig som en riktig sopa, för man har någonstans lovat sig själv att göra allt för att människan ifråga ska få ha det bra..
 
Man har inget bra att säga, man ställer frågor som får journalisten i Lokaltidningen att framstå som Skavlan. Du får ungefär samma känsla i kroppen som när du första gången inser att din pappa inte är en superhjälte eller att allt går inte att bota genom att din mamma blåser på det.. Det är ett uppvaknande som nästan gör en spyfärdig..
 
Men vem är man att klaga egenligen? Jag är väldigt sällan sjuk vilket jag är väldigt glad för och de få gånger jag besöker sjukhus är oftast i samband med en olycka som har alkohol inblandat.. Så nej tyck inte synd om mig det är inte det jag vill få ut av detta, se det mer som att du är min psykolog och att jag bara behöver få lufta detta lite.. För där är människor som lever med ständig smärta eller en sjukdom som påverkar deras vardagliga liv som aldrig ens skulle få för sig att klaga, och det är starka människor som imponerar otroligt på mig.. Jag själv hade förmodligen gnällt som en barnunge ..
 
Det sägs ju att det värsta händer dem bästa och starkaste människorna för det är bara dem som har psyket till att reda ut det, en väldigt orättvis utdelning får man väl tycka men i dem flesta fall jag känner till så verkar det vara en sanning. Det är då man inser att det inte är en speciellt vacker värld vi lever i, men man får aldrig sluta tro, aldrig sluta hoppas att deras otroliga kamp och kämpande gör nytta och kommer att leda till att vi snart kan bota dem flesta sjukdomar som dessa fantasiska människor utsetts för..
 
Jag försöker alltid att se det positiva i saker och ting och det måste man för att orka vandra på denna jord och jag väljer att tro allt kommer att bli bra och jag väljer att tro att en dag ska du kunna ha ditt fantasiska leende igen utan den där smärtan i dina ögon. För det förtjänar du och jag kommer vara där tills det återigen blir så bara så du vet!!
 
---
Varit ledig i helgen vilket är en otrolig upplevelse, faktiskt riktigt skönt. Gjorde byn lite igår med ett glatt gäng, började med shotbowling, Headless och sen Cardan för att avsluta med en tidig hemgång. Jag älskar det livet och kommer förmodligen alltid att göra, men jag har inte så mycket mer att ge känner jag.. Det här med att bli mongofull för att vakna upp dagen efter med ångest och slut på kontot är jag färdig med just nu iaf, men jag lovar inget för en dag står jag kanske där igen. Fast just nu finns det så mycket annat som jag hellre prioritera och det känns väldigt skönt..
 
---
Nöjesgalan söndagen den 27e på Harrys och då kan ni nog få uppleva en klassisk rillton-fylla så köp biljetter redan nu för att inte missa den showen, min goda vän Stefan Håkansson säljer biljetter så kontakta honom vet jag..
 
---
Galan utpselar sig på Harrys som har väldigt trevlig personal och det är ju en underbar lokal så våga er ut en söndag jag lovar er det kommer vara värt det, och har ni tur så kanske Mr.Beachclub väljer att visa sig från sin bästa sida i år igen! :D
 
---
Och återigen tack för att ni är underbara , vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0