Vardag

Ännu en torsdag hemma och jag börjar trivas, kommer förhoppningsvis bli en lugn helg fram tills på söndag. Fast jag vet att mitt liv aldrig riktigt är sådär spikrakt som man ibland kan önska, och det skulle förvåna mig om det blir som jag tänkt mig. Fast jag gillar det, jag är iofs en människa som kan få damp om man inte har allt planerat och klart, sån har jag alltid varit. 
 
När vi var små och skulle hitta på något, då var det jag som fixade busstider, öppettider osv. Det gav mig ett lugn att  om något skulle gå snett så hade iaf jag koll på läget. Har nog det från mamma, hon är exakt likadan. Det är där krogbranschen har förändrat mig, man lär sig flyta med liter mer, inte ta allt på så stort allvar. Ta dagen som den kommer låter alltid som en kliché men just när det kommer till detta så stämmer det.
 
Det är en skön känsla att inte ha allt uppstyrt och ibland bara kunna köra på, jag är lite motsägelsefull det känner jag själv, men va fan hela mitt liv är motsägelsefullt så kan nog leva med det ..
 
---
Julen nalkas och det är lite annan stress som vuxen än den man upplevde som barn, för visst fanns det stress redan då. Ni vet hur man fantiserade om den perfekt julklappen, hur den fick en att le bara man passerade den i leksakaffären, hur den fick hjärtat att klappa lite snabbare när man fantiserade sig bort till en dag då den skulle finnas i din ägo. 
 
Man låg hela nätter och funderade på hur man bäst skulle kunna kontakta tomten, hur just han skulle få tag i din önskelista, du kanske drömde dig bort att just denna julen skulle det kunna bli så att allt det du drömt om skulle ligga under granen.
 
---
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0