#SHM

Jag har länge funderat på det här med hur folk beter sig på konserter nu för tiden, folk har tydligen slutat att gå på konserter för att dem vill uppleva något häftigt, något som dem förevigt kommer bära med sig, en upplevelse som bara en liveshow kan medföra. 
 
När jag ser klipp och olika statusar på vårt kära facebook så verkar det hela mest vara en prestigegrej, att kunna bevisa "jag var där ", man ser att nästan hela publiken står och håller upp en mobil för att kunna filma, inte dansa och ha kul , utan filma för att hela ens facebookflöde ska fan veta att jag var där. 
 
Det hela är rätt intressant för ett klipp från en spelning är ungefär lika intressant som en recension dagen efter i tidningen, var jag inte där så ger det mig ingenting. Får något en bra recension eller om ett klipp ser svin roligt ut, då blir jag snarare bitter över att få veta det.
 
Jag kan förstå att man kanske vill ta en bild, eller filma lite för att kunna ha något att blicka tillbaka på. Men ni får aldrig glömma att det är stunden ni är på plats , stunden ni står framför er favoritartist, det är den ni ska ta tillvara på. Det är där och då ni ska bli ett med stunden och bara gå loss, ett filmklipp kan vara kul att titta tillbaka på, ett fantastiskt minne och en sjuk historia att berätta för en kommande generation det kan inget filmklipp i världen mäta sig mot! Så glöm inte det nästa gång, live är live av en anledning ...
 
---
Jag har av olika anledningar spenderat en del tid på sjukhuset den senaste tiden. Jag har aldrig haft någon direkt uppfattning om hur det fungerar då jag väldigt sällan är sjuk och har i princip inte legat inlagd sen jag var ett litet barn. Men man får höra mycket om hur dåligt allt är och sällan något positvit från våra kära sjukhus, därför blir jag helt varm om hjärtat när jag under mina besök har fått träffa helt underbara doktorer, sjuksköterskor m.m.
 
Finns säkert de som anser att det är deras jobb, men samtidigt när man ser hur de tar hand om sina patienter när de framförallt ser en människa istället för bara en patientbricka. När man ser deras uppriktiga oro och medkänsla då blir man stolt över vår sjukvård och dess personal.
 
Självklart finns det folk som inte borde valt det yrket, så är det inom alla yrkeskårer men dessa fantastiska människor som gör andras liv lite bättre är värda all credd som finns och borde få mer uppskattning så enkelt är det!.
 
---
På söndag är det julskyltning, vi kommer spendera den på Mollbergs vilket jag tycker ni också ska göra. Fantastiska människor, garanterat god stämning och framförallt god mat och dryck. Läser om det eventet gör ni här - http://www.facebook.com/events/422268637827745/?fref=ts 
 
---
Ibland så stötter man på människor som får en att le genom att bara uppenbaras, som får hjärtat att slå lite extra hårt när de ger dig en kram. När du ser de mår dåligt så vill du göra allt för att de ska få må bra igen. När du träffar på denna människa låt de få veta det. Låt inte dem få glömma hur viktiga de är för dig, för det finns inte så många av dem. Det var väl mest det
 
---
Idag så ska vi först lira lite badminton med Cardangänget, alltid lika intressant..
 
---
Sen blir det käka något gott på byn för att efter det ta oss till The tivoli där Magnus Betnér uppträder ikväll. Har inte sett honom live på något år nu, då de senaste gångerna han har varit i stan har varit på lördagar. Ska bli kul och ser hur han utvecklats och vad han är arg på nu. 
 
---
En jävligt bra tisdag helt enkelt, när världen är som mest grå !

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag filmade ingenting tog inte en enda bild. Dansade som en dåre i två timmar och bara njöt av koncerten :) kung e jag! Hehe :D

2012-11-30 @ 11:45:09
URL: http://Idamikkelsennn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0