Polen

Har inte blivit mycket bloggande, var i Polen söndag-onsdag .. sen hem och fixa med jobb osv direkt..
 
---
Så vi sammanfattar allt, kanske blir lite långt men det får ni leva med..
 
---
Polen var underbart, var iväg med mamma och pappa. Gdansk heter staden vi besökte och vi tog oss dit via Wizzair. Ett billigt flygbolag men som faktiskt levererade, inga problem överhuvudtaget.
 
---
Gdansk ja vad ska man säga, det vi gjorde mest var att gå. Vi gick gata upp och gata ner från morgon till kväll, en väldigt vacker stad framförallt den gamladelen. Gdansk är en gammal Hansastad och har mycket historia, väldigt vackra hus och du blir berörd av stan. Du kan fortfarande känna hur ett täcke ligger kvar efter andra världskriget men samtidigt ett folk som gör att för att resa sig igen. De har kommit väldigt långt på sin resa och de börjar hämta sig.
 
---
Det är något väldigt speciellt med att träffa människor som överlevt ett världskrig i själva kriget , det är inte ofta man gör det . Det är ännu mer speciellt att se dem vara lyckliga över att de faktiskt lever snarare än bittra över vad som togs ifrån dem under kriget. En människa ska aldrig behöva uppleva ett krig , en människa ska inte behöva se det krig för med sig, men världen är inte så enkel och det är folk som upplever det dagligen. Hur man orkar fortsätta leva det vet jag inte förmodligen tron på att världen är en vacker plats när den visar upp sina bästa sidor.
 
---
Självklart får ju ens egna värderingar och ens egna tankesätt över vad ett problem är sig en ordentligt stöt här. Så enketl är det, men jag tror det är bra. Du lär dig förhoppningsvis att inse att du har det rätt bra och när allt kommer omkring.
 
---
Lika glädjande det är att se en människa fortsätta leva ett lyckligt liv trots hon har sett det värsta människor kan göra mot varandra. Lika ont gör det att se en människa som slutat drömma, en människa som tror sig passerat en ålder där hans liv måste ta slut. Träffade en man som rest mycket och sett det mesta av världen, han ville gärna åka till Sydamerika men ansåg sig själv för gammal. När han berättade om att han nu istället upplever sydamerika via youtube, han sätt att resa på nu som han försökte säga med ett leende. Den sorgen som då fanns i ögonen kunde aldrig räddas med vilket leende du än kan tänka dig...
 
----
Var och åt med mamma och pappa, ja denna bloggens mamma och pappa. Eller för er som har lite mindre koll Hunden och mössan på Piazza i torsdags. Fantastisk mat och jag var faktiskt imponerad, man får höra mycket och folk , framförallt restaurangfolk gillar att kritisera. Men dem kanske har haft otur, jag kanske hade tur.. Men jag har bara ros att ge Piazza iaf , så pröva det för fan ! :D
 
---
I fredags comeback på Cardan, det kändes som att komma hem igen. Jag älskar att göra det och  det kanske blir en vana igen vi får se vad tiden har att utvisa , men ni som kom dit jag hoppas att även ni hade det roligt !
---
Igår gick jag hem direkt efter jobb, har nog inte hänt sen Hjalmar Branting(wikipedia det ni lite yngre) dog. Att vakna upp en söndag icke bakfull är lite speciellt men trevligt. Tråkiga med just denna söndag är att det regnar, blåser och är mörkt. 
 
---
Ska bege mig till stan för lite mat nu , hoppas ni fortsätter läsa min lilla blogg where ever you are..
 
---
Och till bästa, hoppas jag att allt snart blir bra. Vi löser detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0