Alla Vi

Hej alla Ni!

Jag har tänkt på en sak på sistone, ni är många olika som besöker mig , du kan vara ung du kan vara gammal, du kan vara tjock du kan vara smal, det går bra att vara vit och man kan vara mörk.


Det är säkert punkare men där kan nog även smyga in sig någon dansbands fantast,det kanske till och med är så att där är en som lyssnar på rock i sitt umgänge men när han kommer hem på kvällen så slår han på James Blunt så fungerar det sociala spelet ibland och så må vara fallet.

 


Det kommer folk som är glada och där kommer folk som är ledsna, folk med ångest och folk utan ett problem i världen, folk som är kära och folk som lever ensamma. Det spelar inte så stor roll i min värld för hos mig är ni alla bara människor. Det kvittar vad du gillar eller vad du står för , för när du vandrar på mig, dansar på mig eller hoppar på mig så, så länge man tittar först på mig och sen på dig så finns där inget annat än vi, vi är alla lika.


Det är få ställen i världen där detta faktiskt stämmer där vi alla möts med helt blinda ögon där ingen genom att bara titta på mig och dig kan dra några slutsatser om vad vi är för personer. Sanningen är ju faktiskt att vi ha alla rätt att vara unika men ingen har rätt att döma någon för deras olikhet.


Det låter som en illusion och kanske är det jag som lever i den men det känns bra att veta att ni alla kan komma överrens till en bra låt, till en bra sinnesstämning för det gör att jag orkar ligga där jag gör år efter år




Med vänlig hälsning

Bowlinghallensgolv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0