Ni är självklart inte glömda !

Tjena Felix, Kid , Leo och Pontus
Ni får aldrig tro tanken att ni är mindre älskade, mindre omtyckta än er kusin. Aldrig någonsin då gör ni mig väldigt besviken, han får kanske lite mer uppmärksamhet men mitt hjärta bankar lika hårt för er och det hoppas jag ni vet. Jag är kanske inte den bästa mor/farbror, och jag spenderar mycket mindre tid med er än vad jag velat.


Det värsta av allt är att det är mitt fel.Jag har konstiga prioriteringar, väljer vänner före och kanske till och med en fest eller ett jobb. Det finns alltid tid, det gäller bara att använda den rätt och på det är jag usel. Men ni ska veta en sak, att jag i och med detta lyckas göra något annat, jag har lyckats skapa minnen, historier , träffa människor man bara kan drömma om att träffa, så den dagen när ni är gamla nog så kommer där finnas flera timmars material till er, där ni kommer få skratta åt er mor/farbror och jag har, trots mitt korta liv hunnit med en hel del.


Så vad ni än tycker om mig så kommer jag aldrig vara den "tråkiga", den "jobbiga" att träffa, jag kommer alltid framöver försöka möta er med glädje och kanske framför allt kunskap inte bara om livet utan även om lite mer triviala saker.


En dag kommer ni förstå vilken period i livet jag går igenom och en dag kommer ni förstå att jag helst av allt velat spendera all tid i världen med er , men man kan inte få allt och det jag vill att ni ska veta är att jag faktiskt mår dåligt över det.
---


Felix - Yrvädret, ensam är stark bör vara ditt motto. Du leker lika bra med dig själv som med dina kusiner, du ångar på ,du springer runt, du kan sitta med oss vuxna i timmar och underhålla eller bara vandra runt själv likt Nalle Puh på upptäcksfärd i Sjumilaskogen. Du har proffessor "auran" runt dig och du kan nog vara lite tankspridd men det är det som är Du och hela din image. Du är rockstjärnan, bandetsledare, verken mer eller mindre!


Kid - Du är jag, det är fullfart framåt och så har det varit från början. Vi vet att ska man leva livet , då blir det svårt att inte få lite skavanker på vägen så enkelt är det men det bästa med dig är att det finns inget "nej det fungerar inte" utan det finns bara "det ska fungera" och du prövar dig fram tills det gör det ..




Leo - Åh Leo min älskade gudsson, jag vet egentligen inte hur någon kan vara så dum att ge mig ett sådant ansvar men jag fick det för dig. Det du bör veta är att det är bland mina stoltaste ögonblick i livet, jag kommer aldrig glömma den dagen. Du grät mest hela tiden i och för sig och jag hade inte en aning om hur jag skulle få dig att sluta.


Jag umgicks rätt mycket med dig när du var jätteliten och jag minns en gång när din mamma lät mig låna dig och det gick bra i början sen började du gråta och du grät, ett barns gråt som man inte vet hur man ska stoppa kan vara bland det mest hjärtskärande man kan vara med om. Jag får en klump i magen än i dag när jag tänker på det. Men nu är du en stor grabb och stora killar gråter ju inte det är ju sen länge.


Du utvecklas hela tiden och jag gör allt vad jag kan för att du ska få ett försprång i livet med att lära ut lite svårare grejer. Jag vet att det kanske ibland verkar som morbror är elak, men han vill bara dig väl. Han vill att du ska förstå varför saker är som de är och att man inte alltid kan få rätt bara genom att gissa. Du har stor potential min gudsson och jag vill att du utnyttjar den till fullo , det är mest det !


Pontus - The big guy, du är så stor nu , snart till och med en vuxenman och jag kan inte förstå det. Jag blir ju självklart nostalgisk när jag tänker på hur jag satt där i mina tidiga tonår och fick hålla dig första gången. Du var så liten, så skör, jag var inte så stor nog så jag var tvungen att sitta i soffan så fick din mamma komma och lämna dig till mig.


Du var ett vackert barn, helt perfekt och jag minns än idag när du slöt dina fingrar runt mitt långfinger och det spreds en sorts glädje i mig som jag aldrig känt förut, man har inga favoriter när det kommer till syskonbarn, men du var först och när du tog mitt finger så kände jag att vi hade något speciellt, att du och jag alltid skulle vara kompisar mer än släktingar.


Jag vet Pontus, att jag inte alltid varit den bästa mot dig, och jag ber om ursäkt om jag någonsin gjort dig ledsen. För det är absolut det sista jag vill, du är min idol och ifall du bara bestämmer dig för något så kommer du komma hur långt som helst i livet !


---
Älskar er !

Kommentarer
Postat av: carro

tack för dom fina orden min älskade lillebror

2012-03-01 @ 09:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0