Hjälp mig att hjälpa!

Hej Theo , morbror här !
Du vet säkert vid det här laget att du inte är som alla andra barn, jag förstår att i din värld just nu så kanske det är helt normalt att spendera så mycket tid på sjukhuset och träffa alla dessa fantastiska människor som tar hand om dig. Men så är det som tur är inte, du föddes med ett fel på hjärtat som gör att du mer än någon annan behöver lite extra tillsyn och du ska veta att dina föräldrar gör allt för att du ska må bäst.


Jag känner din mamma rätt väl vi har ändå umgåtts i 26 år nu, fantastisk tjej. Hon skulle aldrig kunna göra någon illa och vet du vad, Du är det viktigaste hon har i livet. Hon gör allt för att Du ska må bra och jag lovar dig att du kanske inte alltid kommer tro det era sämsta dagar , men det enda jag kan lova dig, är att den som mår sämst ju då är hon och inte du.


Det är en väldigt orättvis värld vi lever det är lika bra att du lär dig det direkt, det är många som föddes precis som du med ett hjärtfel som fått lämna denna jord alldeles för tidigt, men som tur är har det inte varit förgäves de har lämnat efter sig något som gör att din vård blir ännu bättre. Det är inget man vill glädjas åt men på något sätt är man ändå glad att deras bortgång inte varit förgävets.


Det är aldrig rättvist att ett barn ska behöva lida, behöva tillbringa sin barndom på ett sjukhus. Det finns absolut ingen som helst anledning för att, ett oskyldigt barn ska behöva uppleva detta. Men ska jag vara ärlig så hade jag inte vetat det, hade jag aldrig gissat på att du är ett "hjärtebarn", du är bland de mest livlig ungar jag träffat och du kämpar dig genom livet och ser allt som en utmaning. Det finns ingen trappa som är för hög, ingen soffa som är för stor och inga leksaker som är för farliga. För dig är livet glädje och för mig att se dig, ger mig glädje och jag kommer alltid göra mitt bästa för att se dig glad och för att göra dig lycklig.


Det kommer säkert finnas tillfällen när jag gör bort mig , när jag inte är där precis som jag just nu sitter och lovar. Men du ska veta att du finns alltid i mitt hjärta och jag kommer alltid att försöka göra det bästa jag kan.
Man nås av besked att barn i din ålder och med din typ av sjukdom går bort samtidigt som du är påväg in till akuten och det är klart man blir rädd, jag vet att du kommer kämpa dig genom detta också men hjärtat sätter sig ändå i halsgropen vilket kan ses som ganska ironiskt i just detta fall..


Oavsett vad så kommer jag försöka stötta din mamma och vara stark inför henne, och du kan göra exakt samma sak Theo, ge henne ett av dina leende så lovar jag, att det genom hela hennes kropp kommer där strömma en varm känsla av glädje. Så gör det och krya på dig min hjälte.


P.s vet du vad nu ska mobror försöka få fler människor att skänka lite pengar så att du och dina vänner på barnsjukhuset i Lund ska få må exakt så bra som alla barn förtjänar att göra .. D.s


---


Det ska egentligen inte behöva finnas en månad utan det ska vara självklart men i vilket fall så är februrari "Alla barnhjärtans månad" och pengar skänkar man lättast via:



Sms till 72901

(”BARNHJÄRTA 50″, ”BARNHJÄRTA 100″ eller ”BARNHJÄRTA 200″ för att skänka motsvarande belopp)

Eller gå in på http://www.hjart-lungfonden.se
---



Det är ni som ska ha Tack

Kommentarer
Postat av: theos mamma och theo

Tack min älskade lillebror och Theos fina morbror vi älskar dig . Japp han har fått sitt leende efter dig <3

2012-02-28 @ 23:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0