Danmark

Danskar är ett ganska intressant folkt, oftast väldigt liberala i sin syn på mycket men fortfarande ett rätt kristet och konservativt land..

Min tanke har i många år varit att hade man plockat det bästa från liberal Danmark och samma från Sverige så hade man haft det ultimata landet , fast det kan vi ju ta en annan gång


Det var iaf så här att i söndags när jag var ute och gick på stan, då gick jag förbi en dansk skolklass och när jag passerar lärarna så inser jag att dem har fisherman-jackor. Ja alltså inte fisherman som i fiskare utan som i spriten.

Hade något liknande hänt i Sverige så hade det blivit ett jäkla liv och inneburit att alla barn kommer bli alkisar ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0